19 Ocak 2016 Salı

Gül Suyu

Gül çiçeğinin kokulu yapraklarının damıtılmasıyla elde edilen gül suyunun cilt ve saç bakımında oldukça hatırı sayılır bir yeri var. Antibakteriyel ve antiseptik özellikleriyle öne çıkan gül suyu kozmetikte sıklıkla kullanılıyor.
Cildim için ne kullanabilirimle birlikte araştırmalarım başladı. Ve gül suyunu keşfettim. Gül suyunun safını bulmak çok zor. Marketlerdekide katkılı. İş başa düşünce kendi gülsuyu kendim yapmaya karar verdim. Bir iki denemeden sonra saf gül suyu yapmaya başladım. Cildime temizleyici olarak başka hiçbir ürünü kullanmıyorum artık. Üstelik kırışık önleyici bu ürünü deneyin istiyorum.

Gül suyu yapmak için; 
  • Derin tencere, mümkünse cam kapaklı
  • İki tarafı düz tuğla yada mermer parçası yüksekliği en az 10 cm kadar
  • Çelik kase
  • Bolca buz
  • Taze koparılmış kokulu gül yaprakları
  • Temiz içme suyu
  • Cam kavanoz

Tencerenin içine tuğla yada mermer parçasını koyun. Üstünü geçecek kadar temiz suyla doldurun. Taşın üstüne çelik kasenizi koyduktan gül yapraklarını kasenin etrafını saracak şekilde suyun içine ekleyin. Tencerenin kapağını ters olacak şekilde kapayın. Yalnız dikkat etmeniz geren en önemli şey, tencerenin ters dönmüş kapağının ucu kaseye değmesin. Ve kapağın uç kısmı kasenin tam ortasına gelsin.
Tencereyi ateşe koyun, su kaynadıktan sonra ters dönmüş kapağın üstüne kırılmış buzları koyun. Böylece etki tepkiyle gül yapraklarının suyu buharlaşıcak. Su kaseye damla damla akmaya başlayacak. Bu işlemi buzlar eriyinceye kadar yapın. Arada kase dolunca içindeki saf gül suyunu cam kavanoza alın. Artık saf gül suyunuzu kullanmaya başlayabilirsiniz.

  • Cildiniz hassas ve tahriş yada kızarıklık olduysa soğutulmuş gül suyu rahatlatır, canlandırır. İyi hissedersiniz.
  • Makyaj, ter, yağlı kremler etc.. tıkanan gözenekleri gül suyuyla temizleyebilirsiniz. Cildiniz ışıldar parlak olur.
  • Yatmadan önce gül suyunu cildinize pamukla sürün, rahatlatır. Daha iyi uyursunuz.
  • Gül suyu sivilceleri kurutuyor. Daha güzeli, düzenli kullanımla sivilce izlerini yok edebilirsiniz.
  • Şampuanın içine bir parça gül suyu karıştırın. Saçlarınız pamuk gibi yumuşacık olur. Saçlara bakımda yapar, parlatır.
  • Soğutulmuş gülsuyuyla şişen gözlerinize pamukla hafifçe masaj yapın. Şişleri alır.
  • İçeriğindeki antioksidan düzenli kullanımla kırışıklara iyi gelir. Bunu kimseye demiyorum.
  • Gül suyunu güneş banyosu sonrası mutlaka kullanın. Gerilen cildi onarır, rahatlatır.
  • Selülit belasına etkisini bilmiyorum. Bende selülit yok ama kullananlar düzenli mesajla çok iyi geldiğini söylediler.
  • Gül suyunu gargara olarak kullanabilirsiniz. Özellikle ağız kokusu gidericidir.
  • Gül suyunu yüzünüze yaptığınız maskeleri krem yapmak için kullanabilirsiniz. Ben özellikle pirinç maskesine gül suyu kullanıyorum. Kokusu mis gibi.
  • Cildinize yaptığınız maske sonrası gül suyuyla bakımı tamamlayın. Şahane hissedeceksiniz.
  • Gül suyu strese çok iyi geliyor. Şakaklara, enseye, omuzlara gülsuyuyla masaj yapın. Tabi kokusunu sevenlere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder