11 Mart 2016 Cuma

Saça Kına Yakmak

Saç boyalarından fazlasıyla yıpranan saçlarım için bir süredir doğal boya arayışım vardı. Annem ve kına kullanan arkadaşlarım kınayı tavsiye ettiği zaman pek olumlu bakmamıştım.
Birincisi, beyazlarım çok fazlaydı ve kıpkırmızı saç istemiyordum.
İkincisi, kınanın bekleme süresi çok fazlaydı, saatlerce kafamda çamurla heykel gibi kalmak istemiyordum.

Sonunda inadım kırıldı ve son yaptığım boya işleminden 3 ay sonra kına yaktım saçlarıma. Sonuç beklediğimden çok daha iyiydi. Diplerden gelen beyazlar kahve kızılı olmuştu. Pırıl pırıl parlıyordu, dökülme ve keçeleşme azalmıştı. Devam edecektim.

İkinci kına uygulamamda, kınanın içine çay demi, patlıcan kabuğu suyu ve bir çay kaşığı zeytinyağı ile yoğurup 1 gün bekledikten sonra, kınayı saçlarımda 12 saatten fazla tuttum.
Sonuç koyu kahve kızıl oldu. Beyazlar tamamen kapandı. Renk tamda istediğim gibiydi.

Sonraki uygulamalarımda kınanın içine çay demi suyu, kurutulmuş ceviz kabuğu suyu, zeytinyağı, badem yağı, hint yağı, bephanten ampül ekledim. Böylece saçlarım doğal boyayla renklenirken aynı zamanda bakım yaptım. Canlı, parlak, ışıl ışıl oldu.

Kınaya ek olarak haftalık bakım maskeleriyle saçlarımı onarmaya başladım. Saçlarım eskisi gibi cansız mat görünmüyor. Kırıklarım azaldı, saçlarım daha dolgun, hacimli oldular.

Kına için gerekli malzemeler:
  • Kına (saçınızın uzunluğuna göre miktar az yada fazla)
  • Patlıcan kabuğu suyu (soğutulmuş)
  • Ceviz kabuğu suyu (soğutulmuş)
  • Demlenmiş çay suyu (soğutulmuş)
  • Soğan kabuğu suyu (soğutulmuş)
  • 1 çay kaşığı badem yağı
  • 1 çay kaşığı zeytin yağı
  • 1 çay kaşığı ceviz yağı
  • 1 adet Bephantene ampül
Bütün malzemeyi, plastik kasenin içinde iyice karıştırın. Karışım çok kıvamlı olursa saça uygulaması zor olur. Çok sulu olursa saçınızdan akar. Karışımı en az 20 saat kadar ılık ortamda bekletin. Temiz saça, diplerden uçlara doğru fırça yardımıyla uygulayın. Başınızı eski bir tülbentle sarın. Kına saçınızda ne kadar beklerse o kadar güzel sonuçlar alırsınız.

Kınalı saçı yıkama aşaması biraz zahmetli. Ilık suyla yeşil çamur akana kadar temizleyin saçlarınızı. İlk yıkamada şampuan kullanmıyorum genelde. Sadece saçlarımdaki çamuru akıtıyorum.
Renkli bir havluya ihtiyacınız olacak. Bu havluyu 10 gün kadar kullanmanızı öneririm.

Havluyla suyu alınmış saça, hindistan cevizi yağı sürüyorum. Bir gün bu şekilde bekletip, sonra şampuanla temizliyorum. Kendi halinde kuruyan saçlarım kuruduktan sonra ipek gibi yumuşacık oluyor. Hindistan cevizi yağı yoksa, ezilmiş sarımsağı zeytinyağıyla karıştırıp saçınızda en az 2 saat kadar bekletip sonra şampuanlayın. Saçlarınızdaki kına kokusu en az 3-4 gün sizinle birlikte olacak.


Kınanın saça faydaları:
  • Kına doğal boyadır. Kına, kına bitkisinin yapraklarının kurutulup öğütülmesiyle elde ediliyor.
  • Kına için kuaföre gitmenize gerek yok. Evde kendiniz rahatlıkla yapabilirsiniz.
  • İçeriğinde kimsayal içermediği için saçlar zarar görmüyor.
  • Hamileler rahatlıkla kullanabilir.
  • Kına, saç telinin içine nüfuz ettiği için saça dolgunluk kazandırıyor.
  • Kınayı uygularken, kınaya zeytinyağı gibi besleyici yağlar ve vitaminler karıştırırsanız saça çok iyi bakımda yaparsınız.
  • Saç dökülmelerini engeller.
  • Saçların sağlıklı ve ışıltılı olmasını sağlar.
  • Uzun vadeli kullanımlarda saçı düzleştirir.
  • Bazı kuaförler kınanın saçı kuruttuğunu söyler. Kınanın içine ilave ettiğiniz bakım yağlarıyla kına saçı kurutmaz, parlaklığı daha uzun süre dayanır.

Kınadan farklı kızıl tonlar nasıl elde edilir?
Açık kızıl tonlar elde etmek istiyorsanız;
Soğan kabuğu suyu kullanın. Soğanın kabuklarını az suda haşlayıp suyu süzün.

Orta kızıl tonlar elde etmek istiyorsanız;
Kınayı kırmızı şarapla veya çay demiyle karıştırın.

Kahve tonları elde etmek istiyorsanız;
Ceviz kabuğu suyu kullanın. Cevizin kurultulmuş yeşil kabuğunu az suda haşlayıp, suyunu süzün. Suyun rengi siyahlaşıyor.

Kızıl mor tonları elde etmek istiyorsanız;
Patlıcan kabuğu suyu kullanın. Patlıcanın kabuklarını soyup, az suda haşlayıp suyunu süzün. Suyun rengi koyu mor oluyor.


Kına yaparken dikkat edilecek unsurlar:
  • Kına lekesi ciltten ve bulaştığı yerden çıkması uzun zaman alıyor. Kına yaparken öncesinde, yüzünüze, kulak kenarlarınıza ve boynunuza vazelin sürün. Eldiven kullanın mutlaka. Ellerden bir süre sonra çıksada, tırnaktan çıkmıyor. Kumaşlarda ise kına lekesi hiç çıkmıyor.
  • Kına yapacağınız alanı önceden hazırlayın. Ben lavaboyu kullanıyorum. Varsa halı ve paspasları kaldırın.
  • Kına karışımı yapacağınız kap metal olmamalı. Plastik kaplar gayet uygun. Karışımı yaparken plastik kaşığa ihtiyacınız olacak.
  • Kınayı kuru, temiz saça uygulayın. Diplerden, uçlara doğru fırçayla uygulayın.
  • Kınayı saça uyguladıktan sonra başınızı eski bir tülbentle sarın. Gece kınayla yatacaksanız saçı streç filmle sarıp üstüne bir kat daha tülbent sarın. Ortam kesinlikle soğuk yada rüzgarlı olmasın.
  • Kınayı saçtan temizledikten sonra saçlarınıza hemen şampuan yapmayın. Saçlar keçeleşirse kolay taranması için saç kremi kullanın. Şampuanlamayı bir gün sonra yapın.
  • Kınadan temizlenmiş, havluyla suyu alınmış saça bakım yağı uygulayın. Hindistan cevizi yağı, tatlı badem yağı, ceviz yağı, susam yağı, zeytinyağı saçlara gerekli bakımı çok iyi yapar. Bu yağlardan bir yada birkaçını saçlarınıza sürüp 1-3 saat bekletip saçı şampuanla yıkayın. Saçın parlaklığı daha belirgin olur.

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Kızıl renk güzel olduğu kadar meşakkatli de bir renk. Ben uzun süredir saçlarımı kızıla boyuyorum hatta saçımı boyattığım ilk renk; kızıl. Beni çok uğraştırsa da kızıl rengi çok sevdiğim, kendime yakıştırdığım ve bu renkle özdeşleştiğim için bazen ayda bir bazen de iki ayda bir saçlarımı kızıla boyuyorum. Kızıl renkte dikkat etmemiz gereken noktalar; kızıl saçlara uygun bir şampuan kullanmak, saçı çok yıkamamak ve saçı fiziksel işlemlere çok maruz bırakmamak ve yoğun nemlendirme özelliği olan saç maskeleriyle her duşta saçlarımıza bakım yapmak. ♥ İzninizle ben de kızıl saç deneyimimle ilgili yazımı okumanız için sizinle paylaşmayı çok isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/disi-sizi-ici-beni-yakar-acisiyla-tatlisiyla-kizil-sac-yolculugum/ Güzel okumalar dilerim, sevgilerimle. 🍒

    YanıtlaSil